Connect with us

EDUCAŢIE

Ministerul Educaţiei: Direcțiile de sănătate publică au transmis inspectoratelor școlare analiza situației epidemiologice

Publicat

în

În urma analizei situației epidemiologice efectuate la nivel național de către direcțiile de sănătate publică și Institutul Național de Sănătate Publică (dată de referință: luni, 7 septembrie, ora 10.00), au rezultat următoarele, potrivit unui comunicat remis de Ministerul Educaţiei:

  • în 2.728 de localități numărul de cazuri de noi îmbolnăviri, confirmate în ultimele 14 zile, este mai mic de 1 la 1.000 de locuitori
  • în 410 localități numărul de cazuri de noi îmbolnăviri, confirmate în ultimele 14 zile, se situează între 1 și 3 la 1.000 de locuitori
  • în 43 de localități numărul de cazuri de noi îmbolnăviri, confirmate în ultimele 14 zile, este mai mare sau egal cu 3 la 1.000 de locuitori.

Conform analizei epidemiologice, realizate la nivelul municipiului București, sectoarele 3, 4 și 5 s-ar situa în scenariul verde, iar sectoarele 1, 2 și 6 s-ar situa în scenariul galben.

Reamintim că, potrivit ordinului comun al ministrului educației și cercetării și al ministrului sănătății nr. 5.487/1494/01.09.2020, criteriul epidemiologic în baza căruia unitățile/instituțiile de învățământ stabilesc unul dintre cele trei scenarii de funcționare este rata incidenței cumulate, respectiv numărul total de cazuri noi din ultimele 14 zile raportat la 1.000 de locuitori.

Cele trei scenarii au următoarea configurație:

Scenariul 1: participarea zilnică (față-n față) a tuturor preșcolarilor și elevilor în unitățile de învățământ, cu respectarea și aplicarea tuturor normelor de protecție

Scenariul 2: participarea zilnică (față-n față)) a tuturor preșcolarilor și elevilor din învățământul primar, a elevilor din clasele a VIII-a și a XII-a, cu respectarea și aplicarea tuturor normelor de protecție, respectiv revenirea parțială (prin rotație de 1-2 săptămâni) a elevilor din celelalte clase de gimnaziu și liceu, cu respectarea și aplicarea tuturor normelor de protecție

Scenariul 3: participarea tuturor preșcolarilor și elevilor la activități/lecții online.

Prin urmare, în acord cu procedura aprobată de către cele două ministere, astăzi,                                      7 septembrie 2020, toate direcțiile de sănătate publică județene și a municipiului București vor informa inspectoratele școlare județene/al Municipiului București și comitetele județene/al Municipiului București pentru situații de urgență (CJSU/CMBSU) cu privire la situația epidemiologică la nivelul fiecărei localități.

Până la 10 septembrie, în funcție de aceste date, de infrastructura și de resursele existente în fiecare unitate de învățământ, la propunerea Consiliului de administrație al unității de învățământ, comitetele județene/al municipiului București pentru situații de urgență (CJSU/CMBSU) vor emite hotărârea privind scenariul de funcționare pentru fiecare unitate de învățământ în vederea începutului anului școlar 2020-2021.

Ministerul Educației și Cercetării va face publice aceste date, la nivel național, după emiterea acestor hotărâri.

 

Print Friendly, PDF & Email

EDUCAŢIE

De ce a scăzut numărul claselor de învăţământ profesional, în judeţul Olt. Explicaţiile ISJ

Publicat

în

Nu mai puţin de opt clase de învăţământ profesional şi tehnic nu au fost realizate, în acest an şcolar, în judeţul Olt, potrivit reprezentanţilor Inspectoratului Şcolar.

Marilena Cristina Popescu, inspectorul pentru învăţământul profesional din cadrul ISJ Olt, spune că principalul motiv ar fi scăderea populaţiei şcolare.

„Putem să comparăm între anul şcolar 2018-2019 şi 2019-2020. A fost o creştere, dar din păcate statistica pe care am observat-o la 1 septembrie, când am preluat mandatul, a fost una de scădere. Nu au fost realizate opt clase de învăţământ profesional şi tehnic, la nivelul judeţului Olt. Având în vedere că anul acesta avem o situaţie deosebită, cu un număr mai mic de clase per total, atât la liceele teoretice, cât şi al cele tehnologice, ne dorim şi ne propunem să realizăm într-un procent cât mai mare numărul de clase pentru învăţământul profesional. Demografia este principalul motiv”, a afirmat reprezentantul ISJ Olt.

Potrivit datelor ISJ, în anul şcolar 2019-2020 situaţia s-a prezentat astfel: învăţământ profesional – 26 clase aprobate cu un număr total de 680 elevi, din care s-au realizat 22 clase cu un număr total de 529 elevi, adică un procent de realizare de 77,8%.

La învăţământul profesional dual au fost şapte clase aprobate cu 190 elevi, s-au realizat toate 7 cu 179 elevi, un procent de realizare de 94%.

Anul şcolar 2020-2021: învăţământ profesional – 35 clase aprobate cu un număr de 980 elevi, din care s-au realizat 29 cu un număr de 677 elevi, procent realizare 69%.

La învăţământul profesional dual au fost patru clase aprobate cu un număr de 114 elevi, am realizat patru cu 110 elevi, procent realizare de 96%.

Print Friendly, PDF & Email
Citește mai mult

EDUCAŢIE

Un liceu din Slatina a organizat un eveniment pentru promovarea învăţământului profesional

Publicat

în

Proiectul educativ judeţean „Ziua Meseriilor” s-a desfăşurat, joi, la Liceul Tehnologic „Alexe Marin” din Slatina. La eveniment au fost prezenţi, prin intermendiul aplicaţiei Zoom, reprezentanţi ai mai multor societăţi comerciale.

Printre obiectivele propiectului se numără promovarea învăţământului profesional şi tehnic în rândul elevilor de gimnaziu şi studiul opţiunilor profesionale.

La evenimentul de joi au fost prezenţi inspectorul şcolar general Victor Iacobescu, inspectorul adjunct Cristina Andreiana, dar şi reprezentanţi ai mediului de afaceri: Ion Dobrescu, preşedinte al Directoratului Distribuţie Oltenia, Anamaria Drăghici, specialist PR CEZ România, Nicu Durău, director resurse umane Vimetco Alro, Leontina Şerbănică, specialist recrutare Pirelly Tyres România, şi Rodica Obretin, şef serviciu resurse umane, Altur Slatina. Aceştia din urmă au intervenit prin intermediul aplicaţiei Zoom.

„Astăzi demarăm un proiect în parteneriat cu Inspectoratul Şcolar Judeţean Olt şi cu Liceul Tehnologic Matei Basarab din Caracal, proiect care se va derula până la sfârşitul anului şcolar 2021 şi care vizează promovarea învăţământului profesional şi tehnic din judeţul Olt. Acest lucru nu se poate face decât în parteneriat cu agenţii economici, prin campanii publicitare şi cu ajutorul mass-media”, a declarat directorul LT „Alexe Marin”, Valeria Diaconu.

La rândul său, Marilena Cristina Popescu, inspectorul pentru învăţământul profesional din cadrul ISJ Olt, a vorbit despre necesitatea promovării învăţământului profesional şi tehnic, în rândul elevilor de gimnaziu.

„Ne-am dorit să celebrăm, în primul rând, exemplele de bună practică din învăţământul profesional şi tehnic din judeţul Olt. Ne gândim la colegii noştri din instituţii, care lucrează în permanenţă, şi la agenţii economici care ne sunt parteneri. Lansăm astăzi un proiect mult mai amplu. Ca şi obiectiv principal, acest proiect îşi propune realizarea cifrei de şcolarizare pentru învăţământul profesional şi tehnic, într-un procent cât mai mare. Ne dorim să sărbătorim, dar ştim că avem o muncă grea ce ne aşteapă anul acesta pentru realizarea acestei cifre de şcolarizare pentru 2021-2022”, a declarat ea.

 

Inspectorul şcolar general Victor Iacobescu a vorbit despre necesitatea resetării acestu domeniu de învăţământ.

„Ne bucurăm că ne aflăm astăzi aici, la Liceul Tehnologic Alexe Marin. Încă se încearcă să se promoveze meseria aşa cum o ştiam noi de foarte mult timp, ca o brăţară de aur. Asta înseamnă că noi, în calitate de profesori, ne preocupăm nu doar de ceea ce înseamnă viitorul elevilor ci şi de ceea ce înseamnă latura economică a oraşului, respectiv a judeţului nostru. Felicităm firmele care au sprijinit acest eveniment şi le dorim mult succes”, a afirmat Iacobescu.

Coordonatorii proiectului sunt inspectorul şcolar Marilena Cristina Popescu, directorul LT „Alexe Marin”, Valeria Diaconu, şi directorul LT „Matei Basarab” Caracal, Luminiţa Gîtan-Nicola.

Print Friendly, PDF & Email
Citește mai mult

ACTUAL

Predarea față în față, suspendată în peste 200 de clase de elevi sau preșcolari

Publicat

în

Ministerul Educaţiei a anunţat că nu mai puţin de 209 clase sau grupe au suspendat activitatea faţă în faţă în perioada 1-10 martie la nivelul întregii ţări din cauza cazurilor de infectare cu noul coronavirus.

Sute de clase au suspendat predarea în şcoli din cauza COVID-19, în condiţiile în care 376 de elevi şi preşcolari au fost confirmaţi cu COVID-19 şi 545 de persoane din sistemul de educaţie au fost confirmate cu noul coronavirus, relatează România Tv.

De asememenea, Ministerul Educaţiei a precizat că peste 35% din numărul total al angajaţilor din sistemul de învăţământ au fost vaccinaţi până miercuri, la ora 19. Este vorba despre 123.059 de persoane.

„Numărul angajaţilor din învăţământ vaccinaţi în perioada 24 februarie – 10 martie, ora 19,00, în centre dedicate personalului din învăţământ este de 63.769, faţă de programarea iniţială, de 60.000 de persoane”, a anunţat Ministerul Educaţiei.

 

Print Friendly, PDF & Email
Citește mai mult
Advertisement

Toate ştirile pe Facebook

Trending

Proiect co-finanțat din Programul Operațional Capital Uman 2014-2020
Finanțat prin Proiectul „Dezvoltare antreprenorială în sprijinul comunității din regiunea Sud-Vest Oltenia" (POCU/82/3/7/107279)
Copyright © 2021 JFK Media&More.